elle's study blog

英語学習用(自己満ブログ₍ᐢ.ˬ.ᐡ₎ .ᐟ)

「バイデン大統領の裏切り、、?」トピックスを使って英単語を学習♡Day15&MBTI診断

youtu.be

federal 連邦政府

 

Joe Biden promised no more oil drilling before he became US president. But now he approved a major project to drill oil in Alaska.

 

Backing: It means support. Joe Biden supports oil drilling, but the activists don’t support it. Because it’s bad for the environment. The expression”backing” is used the following example. If you go for a job interview, I’ll be backing you.

 

Sting: The Democrats called Joe Biden’s party is sting criticized. Sting is so painful, hurtful like a bee’s needle. For example, your favorite band group disband, and you could be a sting loss.

 

In the face of: It is used that address despite different problems. For example, you have an important exam, and you will be quite nervous. But you have to be positive in the face of uncertainly.

 

ところで最近、流行を通り越して定着化したMBTIを受けてみました。

その結果、私のMBTIENFJでした。

 

昔やった時はINFJだったけど、なぜENFJなんだろう。

あんまり外向的な性格とは自分では思わない為、診断結果に納得がいかなかったので、英語版でもう一度受けてみました。

英語版の方が日本語版よりも直接的な質問が多かったです。

INFJINFPのどちらかだろうと思っていましたが、、

 

 

い、ESFP?!となりました。しかも外向的すぎる。

大人数のグループでワイワイするのとか苦手だけど、こちらではそういうのが好きと書かれていますね。英語だと自分の性格が変わってしまうとか?

余計に診断結果に納得がいかなくなり、MBTIは血液型性格診断よりも正確だとか言いますが、日本語版・英語版の両方を試した私としては、あんまり信憑性ないなと思いました😂

 

ちなみにMBTIハリーポッターの学寮で組み分けると、こうなるみたいです。

 

 

私はスリザリンの女()なので、ENFJで正解かもしれません😅

なぜ私がスリザリンなのかはこちらを読んでください!笑 https://cookiernstudy.hatenablog.com/entry/2023/01/16/231807